FILMFRIK

En filmfriks frikerier om film

Guardians of the Galaxy (2014)

GOTG_Payoff_1-Sht_v4b_Lg

Trykk bildet for trailer

JEG ELSKER MARVEL!!!!

Jeg har ikke blogga om film på cirka hundreogfemtitrekommatredve, mest fordi jeg siden sist har oppholdt meg inne på den geniale filmsida Letterboxd, hvor det er mye enklere å skrive korte kommentarer for de filmene jeg ser, men nå følte jeg bare at jeg MÅTTE blogge om en film HER igjen. For nå har jeg hatt slik en nydelig filmopplevelse på kino igjen, at jeg bare MÅ få det ned på papiret med en gang, og dele det med dere som ikke er inne på Letterboxd. Jeg har ikke opplevd liknende siden jeg så «The Dark Knight Rises» for ganske nøyaktig to år siden, og nok en gang er det en tegneseriefilm som er skyld i ekstasen.

Det som er så morsomt med denne filmen, er at det for en gangs skyld er en Marvel-film jeg ikke har noe som helst forhold til fra før. Jeg kjenner ikke til historien for fem flate øre, har aldri lest en eneste tegnerute, og må vel ærlig innrømme at jeg ikke var klar over at disse karene engang EKSISTERTE i Marvel-universet. Men jeg kjenner Marvel-filmene. Og så langt hadde jeg fortsatt tilgode å bli skuffet av en slik film. Dette var det jeg hadde av forventninger før jeg gikk inn i kinosalen, så jeg var fullt klar over at dette kunne gå begge veier.

JEG ELSKER MARVEL!!!!

Det gikk den riktige veien. For dette var en særdeles knall opplevelse! Jeg skal ikke vandre særlig mye mer rundt grøten, og for å videre gjøre dette kort og greit, skal jeg sitere meg selv fra nevnte nettsted hva jeg skrev om filmen der. Det er for øvrig en engelsk nettside, så «omtalen» min er skrevet på engelsk. Bær over med meg.

guardians-of-the-galaxy-hed-2014

‘This was all I could manage to express walking out of the movie house:

«WOW!! Did you SEE that.. that… And the… OOOH, not to mention the… AHMAHGAAWD, this was amazing!! And Rocket, HAHA, he was hilarious! And Groot.. a-a-an-an-and Drax and Yondu and Benicio’s hair and Michael Rooker and Stan Lee’s cameo and the effects and the humor and the amazing action scenes and and and and and… AHMAHGAAAWD!! I think I came a little in there…!»

Roughly.

If you haven’t figured it out by now, I loved it.

Yes.’

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den august 2, 2014 av i Anmeldelser, Kino med stikkord , , , , , , .

This blog is written by:

Arkiv:

Så mange har vært innom:

  • 28,309 hits

Bloggurat

Bloggurat

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 552 andre følgere

