FILMFRIK

En filmfriks frikerier om film

Filmfriks Julekalender – Luke 4; Lethal Weapon (1987)

Kanskje ikke den filmen de aller fleste forbinder med jul sånn ved aller første øyekast, men på lik linje med «Die Hard» er dette en vel så god julefilm som noen annen i mine øyne. Jula trenger litt action blandt all kosen! Høres kanskje merkelig ut, men det er noe med den scenen hvor Gary Buseys karakter mot slutten kommer inn i Murtaughs hjem med maskingevær, en stemme fra en film på tv’n sier «What day is it?», han skyter i filler tv’n og sier «It’s god damn christmas!» som gir meg en real god julestemning. Det må ha noe med det dekorerte juletreet i bakgrunnen å gjøre😉

P.S: Trykk bildet for trailer.

2 comments on “Filmfriks Julekalender – Luke 4; Lethal Weapon (1987)

  1. Asbjørn
    desember 4, 2011

    Godfilm dette. Har aldri sett den i forbindelse med jula. Men under research for min eigen julekalender såg eg fleire som nemnte filmen som julefilm.

    • Thomas D.J
      desember 6, 2011

      Første gang jeg ser den i forbindelse med jul jeg også, men denne var jo riktig så koselig å se i adventstiden, så det var definitivt ikke siste gang!🙂

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den desember 4, 2011 av i Anmeldelser, DVD med stikkord , , , , , .

This blog is written by:

Arkiv:

Så mange har vært innom:

  • 28,309 hits

Bloggurat

Bloggurat

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 552 andre følgere

