FILMFRIK

En filmfriks frikerier om film

Filmfriks Julekalender – Luke 1; The Nightmare Before Christmas (1993)

Så var det sannelig desember igjen dere, og på tide med adventskalender. Og hva passer vel bedre for en filmfrik enn å se én julefilm hver dag fram til jul? Jeg har skrevet ned 24 julefilmer på hver sin lapp og fordelt dem tilfeldig i en kalender, for så å hver dag trekke en film jeg skal se, og så skrive et par linjer om den her. Hvem vet, kanskje kan dette bli en liten tradisjon? Uansett; Først ute er Tim Burtons fantastiske animasjonsfilm «The Nightmare Before Christmas»:


Man skulle ikke tro at en animasjonsfilm av et slikt kaliber skulle sette en god julestemning, men Tim Burton er den eneste jeg vet om som klarer å få mørke, dystre, spøkelses-, død-og-fordervelses- og monsterfortellinger til å sette en i såpass stemning, at det eneste man har lyst til å gjøre er å løpe til butikken og hamstre julebrus og pepperkaker. Når det er sagt, er det vel også den perfekte filmen å starte kalenderen med, ettersom den tross alt heter «The Nightmare BEFORE Christmas»😉

P.S: Trykk bildet for trailer.

4 comments on “Filmfriks Julekalender – Luke 1; The Nightmare Before Christmas (1993)

  1. Øyvind K
    desember 7, 2011

    Denne fikk jeg betalt for å vise til elevene mine for noen uker siden. Det er kult å være engelsklærer på ungdomsskole!

    • Thomas D.J
      desember 7, 2011

      Du liker å konstant minne meg på at jeg egentlig er ca tusen misunnelig på deg, gjør du ikke?

      • Øyvind K
        desember 7, 2011

        Hva, meg? Neiiii… Sånn er jeg jo ikke! *host*

  2. ...
    desember 23, 2011

    Skulle ønske engelslæreren vår ble betalt for å vise filmen til vår klasse… haha🙂 jeg elsker den! og synes det er synd jeg aldri ser den på tv lenger.

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den desember 2, 2011 av i Anmeldelser, DVD med stikkord , , .

This blog is written by:

Arkiv:

Så mange har vært innom:

  • 28,307 hits

Bloggurat

Bloggurat

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 552 andre følgere

