FILMFRIK

En filmfriks frikerier om film

The Spirit (2008)

Med tanke på filmens verdi og tid på døgnet dette blir skrevet, slenger jeg i vei min hittil nest korteste filmomtale (kun slått av «Twilight»).

Hva i all verden er dette for noe tull og tøys?? The Spirit er en film som feiler så det synger på samtlige områder; den mangler substans, stil, og følelser, og karakterene er tørrere enn First Price dopapir! Det er virkelig ingenting som gjør meg tristere og mer deprimert enn å se ellers så gode skuespillere kaste bort talent på å være med i slike filmer. Jeg velger å trøste meg med teorien om at hele filmen er et resultat fra en eller annen form for et veddemål begått i kulissene borti Hollywood, så blir det enklere å svelge…! Aldri før har et rusk på øyet vært så interessant. For meg ble det nemlig en trøst å fikle med dette rusket, ettersom det gjorde at jeg slapp å få med meg deler av filmen.

Samuel L. Jackson, Eva Mendez, Scarlett Johansson… dere burde skamme dere!

1/10

2 comments on “The Spirit (2008)

  1. Rune F.
    oktober 16, 2011

    Jeg må faktisk innrømme at jeg likte den. Riktignok skorter det en del på dybden, men totalt sett glisa jeg rimelig godt av den🙂

    • Thomas D.J
      oktober 16, 2011

      Hmm, av en eller annen grunn føler jeg for å svare deg med «stakkar»😛 Jeg synes Frank Miller prøver for hardt i denne filmen. For meg virka hele filmen som et realt nachspiel-stunt. Eventuelt noe de måtte gjøre dagen derpå for å gjøre hangover’n lettere!

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den oktober 16, 2011 av i Anmeldelser, DVD med stikkord , , .

This blog is written by:

Arkiv:

Så mange har vært innom:

  • 28,331 hits

Bloggurat

Bloggurat

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 552 andre følgere

