FILMFRIK

En filmfriks frikerier om film

Bloggheadere


Den oppmerksomme leser har kanskje merket at bloggens header skifter med jevne mellomrom. Det er fordi jeg har lastet opp 28 headere fra forskjellige filmer. Jeg har lyst til å gjøre to (2) ting:

  1. Oppfordre dere lesere til å gjette hvilke filmer de ulike headerne er fra (de fleste burde være nokså enkle).
  2. Komme med forslag til flere headere.

Såh, without any further ado, la kommentarene hagle, enten i form av gjetning på de eksisterende, eller forslag til nye!😀

10 comments on “Bloggheadere

  1. Skrotnisse
    mai 13, 2011

    Dette er i alle fall de jeg har sett når jeg har oppdatert forsida di som et uævr😀

    Terminator Salvation
    Avatar, Dragetrenern
    Inception, Sopranos
    Tron,The Gladiator
    Shrek forever
    Kick ass, up
    unforgiven
    the hurt locker
    iron man
    shutter island
    batman the dark knight
    the rock

    • Thomas D.J
      mai 13, 2011

      16 av 16 riktige der, mannen. Da mangler du bare 3 (ettersom det er to fra både Avatar og Inception)😉

  2. Skrotnisse
    mai 15, 2011

    Iron Giant og Casablanca.

    Manga er imidlertid så langt fra min filmssmak at den lar jeg forbli usvart fra min side🙂

    • Thomas D.J
      mai 15, 2011

      Ikke sansen for manga altså? Ikke vært helt det store for meg heller, helt til jeg ble presentert for Hayao Miyazaki’s filmer. Fantastiske historier!
      Iron Giant og Casablanca er for øvrig riktig🙂

  3. Ingrid
    mai 15, 2011

    Det er jo Spirited Away!
    Og ja, Hayao Miyazaki har laget en rekke flotte ANIMEfilmer. Manga er tegneseriene, anime er filmene/seriene. 🙂

    • Thomas D.J
      mai 15, 2011

      Spirited Away er riktig!🙂 Når det er sagt er kanskje ikke den den aller beste Miyazaki-filmen å STARTE med dersom man skal introdusere seg selv for hans filmer (hint hint, Rune)😉. Da vil jeg heller anbefale «Tonari no Totoro».
      Og så til Ingrid: Takk for kommentar! Arti at du omsider la igjen en kommentar😀

      • Ingrid
        mai 21, 2011

        Jeg er jo innom for å snoke titt og ofte, så på tide jeg la igjen et spor som kunne sees.😀

        • Thomas D.J
          mai 21, 2011

          Jah!😀 Gjør meg ingenting om du gjør det til en vane…😉

  4. Jacob
    august 8, 2011

    Hei Thomas, fine utsnitt, men foreslår at du gjør en innsats for å finne bilder med høyere oppløsning! Enkelte av bildene er av svært dårlig visuell kvalitet etter at du har blåst de opp til riktig størrelse. Cluet er altså å finne bilder som har flere pixler i bredden (og høyden) enn det headeren din har. Gjerne også ETTER du har gjort selve utsnittet som skal vises. Deretter skalerer du bildet NED til riktig størrelse.

    Du kan feks lete etter bilder på blu-ray.com (hvis filmen er ute på BD), dvdbeaver.com, eller også images.google.com (velg ‘store’) til venstre…

    • Thomas D.J
      august 8, 2011

      Ah, glimrende tips! Takker for det. Har lett litt etter bilder med større oppløsning, serru, men hittil kun bildegooglet. Skal sette meg ned en dag og følge tipsene dine, for jeg har selv vært misfornøyd med en del av headerne.

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den mai 12, 2011 av i Announcement, Film-stæsj med stikkord , .

This blog is written by:

Arkiv:

Så mange har vært innom:

  • 28,331 hits

Bloggurat

Bloggurat

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 552 andre følgere

