FILMFRIK

En filmfriks frikerier om film

New Moon (2009)

Her kunne jeg lik så greit trykka ctrl + c på forrige omtale og så ctrl + v her, for her er det ikke store endringene å komme med.

Bella er forelska, hun! Det er visst ingen som ER så forelska som hun er! Hun er til og med så forelska i en alder av 18, at det at mannen hun er forelska i er vampyr, nesj DET… details! Bella har dermed noen valg hun må ta. Skal hun hengi seg fullstendig til denne kjekkasen med iskald hud og som lever evig, eller skal hun satse på kompisen Jacob, som fortsatt er av kjøtt og blod, men har den leie tendensen å bli til varulv? Et helt normalt valg, med andre ord…!

Dette fører for øvrig til en heftig depresjon for Bella sin del, og ettersom dette er hovedfokuset i film nr 2, gjør dette filmen betraktelig mørkere enn den første i rekken. Det er greit fremstilt dette, men det blir altfor mye av det gode. Jeg nekter å tro at det er sånn det er å være forelsket for en atten år gammel jente nå til dags, og de som sier «hadde du det aldri sånn da du var yngre du da?» kan bare ta seg en bolle! Realitycheck now, please! Jeg trodde ikke det var mulig, men replikkene er enda kleinere her enn i forgjengeren, og den ene flaue klisjeen etter den andre kommer på løpende bånd her. Nei, Stephanie Meyers (forfatteren av serien) må ha blitt dumpet av sitt livs største kjærlighet på en måte som får Stalin til å virke som en kosebamse, rett før dette ble skrevet, for jeg har aldri opplevd makan til klissete klisjefylt møl!

Nei, dette er nok så definitivt en jentefilm. En jentefilm i ordets absolutte forstand. Så, gutter: La jentene ha disse filmene i fred. Med andre ord; ikke gjør som meg og se de bare for å vite hva alt oppstyret handler om. Vi klarer oss i grunnen fint uten. Min subjektive mening som mann gir denne filmen 2/10

4 comments on “New Moon (2009)

  1. Vero
    mars 14, 2011

    Som jente føler jeg meg GROVT fornærmet over den påstanden. Dette er ikke en jentefilm; dette er en fjortisfilm. Akkurat som bøkene er fjortis-/ungdomsbøker. Stor forskjell. Viktig forskjell.

    • Thomas D.J
      mars 14, 2011

      Fjortisfilm/jentefilm. Details/schmitails😛

      • Vero
        mars 16, 2011

        Jeg skal gi deg schmitails, jeg! Med syfilis!

        • Thomas D.J
          mars 16, 2011

          HAH! Klarte jeg å se alle tre filmene, klarer jeg LETT å ta knekken på syfilis! Bring it on!

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den mars 14, 2011 av i Anmeldelser, DVD med stikkord , , , , .

This blog is written by:

Arkiv:

Så mange har vært innom:

  • 28,309 hits

Bloggurat

Bloggurat

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 552 andre følgere

