FILMFRIK

En filmfriks frikerier om film

Twilight (2008)

Jeg har alltid likt vampyrfilmer, og heller ikke hatt noe særlig imot jentefilmer. Noen av dem har til tider vært riktig så fornøyelige og underholdende, med en handling som appellerer til min interesse der og da. Men når det har vært snakk om Twilight, har jeg lenge vært skeptisk. Jeg har lenge vært overbevist om at dette er en franchise for elskovssyke fjortiser, men jeg tenkte det kunne være greit å se hva hele greia går ut på, for å ha en viss peiling, samt et grunnlag for å kunne uttale meg.

For å gjøre en lang historie kort: Dette ER en franchise for elskovssyke fjortisjenter! Replikkene er kleinere enn puberteten, og samspillet som en dårlig c-filmadapsjon av Romeo & Juliet. Kristen Stewart er flink hun, men karakteren Bella…. Ævv! Hundre prosent krise er det for øvrig ikke. Kul musikk og et par godt regisserte scener. Noe gjensyn blir det likevel neppe med det aller første.

Svak 3/10

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den mars 13, 2011 av i Anmeldelser, DVD med stikkord , , , .

This blog is written by:

Arkiv:

Så mange har vært innom:

  • 28,331 hits

Bloggurat

Bloggurat

Skriv din epostadresse for å følge denne bloggen og motta meldinger om nye artikler på epost.

Bli med 552 andre følgere

